09 februari, 2008

Östra ravinen

Igår var det dags för backen igen. Vi tog karbinbanan upp till toppen på Åreskutan, det tog ca: 7 minuter upp till toppen väl där så var vädret hur fint som hellst 4/sm, sol och inte moln på himmelen. Pisterna där var helt underbara men efter två åk så bestämmde de andra som jag åkte med att "vi drar till östra ravinen", tja tänkte jag jag hänger med. Halvägs dit så frågade jag "vad är det för åkning där?", fick som svar "ja det är lössnö", härligt tänkte jag.
Väl framme så var det bara att kasta sig utför...
Jag kan säga att åka i lössnö det är JOBBIGT värre. Efter ca 15 minuters kämpande så kom vi fram till en brant som var så brant att jag trodde att mina dagar var räknade. Hmmm tänkte jag, skall nog ringa mamma och tacka för allt och säga att mina dagar är nog räknade. Men som tur var kom jag ner helskinnad. Phu efter branten så var det ännu mer kämpigare då det var trångt, puckligt, träd stenjävlar och fan vet mer i vägen. Denna så kallade off pist åkning var ett rent helvete som jag aldrig mer i hela mitt liv kommer att utsätta mig för ALDRIG!

Men jag åker mer än gärna i pisterna!
Så idag har jag en grym träningsvärk trots att jag stretchade alla muskler i kroppen, men Jag hade visst några fler i kroppen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fan vad gött det skulle vara att åka lite skidor. Låter helt underbart.