10 november, 2008

Personalfest!

Japp det är trevliga saker det, trotts att man kan må lite skit dagen efter, men det kan det vara värt..... eller hur?!

Ja ja dagen började med lite seriösa aktivitetr så som brand och säkerhets genomgång på restaurangen och hotellet.
Sedan blev det en intressant guidad tur med Bengt Wirdbrand i klosterkyrkan.

Efter detta var vi fulproppade med säkerhet och kultur.

Väl tillbaka på munken blev vi indelade i tre olika lag.
Det visade sig att vi skulle laga vår egen middag utifrån tre olikavarukorgar.
Nice

Så jag kom med i varmrättsgruppen.
Där råvarorna var fläskfilé, potatis, palsternacka, lök, portvin, olika kryddor o0sv.
Så det blev asiatisk kryddad fläskfilé som helstektes i ugnen med råstekt potatis och jack daniel´s och rödvinsås som jag är extra stolt över då jag och vin Micke var ansvariga för.
Förrättsgruppen hade gjort en otroligt god jordärtskocksoppa
Efterrättsgruppen Vaniljpannacotta med en hallonsås och äppelkompott!!!!!
Mumsfilibbabba!!!!!!!

Så sedan avslutades festen på hörnet där jag o två till beställde in champagne ja ingen fest utan champagne!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Lilla loppans blog sa...

Hallå grannen,
låter som en trevlig fest ;o)

Nu är det din tur att bli utmanad. Kolla in: http://lillaloppan.blogspot.com/2008/11/nu-r-min-tur.html

Kristin sa...

Vilken skiva!! På mitt jobb får vi 2 burkar senap till Jul..