15 maj, 2008

Att vara Kattvakt!

Det är tro det eller ej väldigt jobbigt!
Jag är kattvakt åt morsans katt Lucifer sedan i lördags, varje morgon så drar han igång mellan .06.00 och 07.00. Han börjar lite lätt med att gå runt mitt huvud och spinna som en harley davidsson och trajar lite lätt. Men efter ca 20 minuter inser han att jag vägrar vakna och gå upp för att ge honom mat. Då byter han taktik han börjar nämligen ge mig ett par snabba höger jabbar i mitt ansikte utan att ta ut klorna, vad händer jo jag blir mer och mer irreterad men lyckass endå somna om.
Nu tar han till den smartaste taktiken ger mig ytterligare ett par jabbar men nu med klorna utfälda aj aj! Samtidigt som han springer runt och far ett herrans liv, jag går upp ger honom mat och rent vatten röker en cigg och återgår till sängen.
Men hur som hellst så är Lucifer en underbart härlig kattunge på 6 månader!

Inga kommentarer: